lørdag 22. desember 2012

Et lunt øyeblikksbilde fra det norske sosialdemokratiet anno 2012



Datteren min begikk selvmord i dag. Hjernemassen hennes var spredd utover baderomsgulvet, klistret til marmorflisene. En pumpehagle av typen Benelli Supernova Max4 Camo MCH lå ved beina, som var bleke og kalde. Hun lå i en sjø av delvis koagulert blod som var sammenfiltret i håret hennes. Jeg knelte ved den døde kroppen, mens jeg passet på å ikke søle til kjolen jeg kjøpte på Hennes & Mauritz i går, en figurnær kjole i elastisk trikot med korte ermer, produsert av barnearbeidere i Zhengzhou. Jeg er påpasselig med alltid å kjøpe klær produsert av barnearbeidere. Barn er mye nennsommere enn voksne. Mer fingerferdige. Detaljene blir mye bedre. De myke, presise fingerbevegelsene sikrer en uovertruffen kvalitet på plaggene. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke anerkjenner også voksne arbeideres ferdigheter. Men barnas vitalitet og joie de vivre kan ikke matches av mer erfarne fabrikkarbeidere, en kjensgjerning som dessverre går mange hus forbi.                               

Etter at jeg hadde skylt kraniebitene, hjernemassen og det levrede blodet ned i toalettskålen, satte jeg meg til rette foran fjernsynet, hvor jeg planla å se Skal vi danse. Og det er her jeg sitter nå, nippende til et glass Domaine de la Romanee-Conti Grand Cru av den aldeles utmerkede 1993-årgangen. Nå og da balanserer jeg stetten i håndflaten, lar glasset vaie litt fra side til side mens jeg med stor innlevelse iakttar Vebjørn Sand, som danser samba som en gud. Fjernsynet er forøvrig en Samsung 55" 3D LED Smart-TV UE55ES6805 med en rekke spennende funksjoner. Den har X-Reality og Motionflow XR400, samt TimeShift-funksjon, integrert Wi-Fi og 3D-briller. Den er produsert av kinesiske barnearbeidere. Jeg foretrekker Kinas barnearbeidere fremfor de fra Taiwan, India og andre land. Kineserne vet hva de driver med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

:-)